هزار وب

جک ، عکس ، سرگرمی و ...

هزار وب

جک ، عکس ، سرگرمی و ...

تعریف تبلیغات اینترنتی

تعریف تبلیغات اینترنتی تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد،در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نموده‌اند: نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای (پایگاههای) پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید (سایت صدا و سیما ۲۰۰۲). در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکتهای تبلیغاتی، ناشران اینترنتی۱، تبلیغ‌دهندگان۲ (سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی) درگیرند.

 
تاریخچه تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و بصورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر۳ نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند.
در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات خود پرداختند (کای و مداف ۱۹۹۹). در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم۴ در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود. در جدول ۱ به برخی از اتفاقات مهم صنعت تبلیغات اینترنتی اشاره شده‌است.
روند تبلیغات اینترنتی در دنیا
تبلیغات اینترنتی از زمان پیدایش (سال ۱۹۹۴) تا سال ۲۰۰۷ شاهد رشد بسیار زیادی بوده‌است. بطوریکه حجم درآمد تبلیغات اینترنتی از رقم ۲۶۷ میلیون دلار در سال ۱۹۹۶ به رقم ۱۳۰۸۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷ رسیده‌است. ولی در بین سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ این صنعت شاهد رشد منفی بوده‌است. روند رشد در سال ۲۰۰۳ تغییر جهت داده و دوباره شاهد رشد مثبتی در این صنعت می‌باشیم.
تبلیغات اینترنتی در ایران
سیار پیش آمده که مدیران شرکت‌ها در مورد موفقیت تبلیغات اینترنتی در ایران(به دلیل کند بودن روند IT نسبت به سایر کشور‌های دنیا) اظهار شک و تردید کرده‌اند و بازخورد این صنعت تبلیغاتی را قابل مقایسه با آنچه در سایر کشور‌های دنیا وجود دارد نمی‌دانند. اگر مدل روند ورود تکنولوژی در ایران را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که نتایج دقیقا همانند سایر کشورهاست اما با اندکی تاخیر. به عبارت دیگر تلویزیون هم در ایران همانند سایر کشورها محبوب شد اما با تاخیر. برای اینترنت هم این وضع اتفاق افتاده‌است. لذا می‌توان گفت، تبلیغات اینترنتی هم به زودی جای پای خود را خواهد یافت و وارد بودجه تبلیغاتی شرکتها خواهد شد. به زودی شاهد این خواهیم بود که مدیران دیگر نخواهند پرسید که آیا تبلیغات اینترنتی موثر است یا نه. باوجود آنکه اینترنت و فرهنگ و نیازهای وابسته به آن در ایران دیرتر از سایر کشور‌ها وارد شده ولی به دلیل جوان بودن جامعه ایرانی با گامهای بسیار سریع تری در حال پیشرفت می‌باشد.
چرا برای تبلیغات آنلاین نیاز به آژانس تبلیغاتی هست؟
تبلیغات بنری اکثرا" براساس تعدادی که شما مایلید تبلیغاتتان دیده شود (روش نوین و متداول تبلیغات اینترنتی در حال حاضر در دنیا) ارائه می‌شود. از دلایل استفاده از تبلیغات اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.
-تجربه و تخصص برای انتخاب روش و مکان‌ها و بودجه مناسب
-ارائه مشاوره تخصصی بر اساس فاکتو رهای اصلی تبلیغات (اهداف، جامعه هدف، نیازها و مخاطبین)
-ابزار و امکانات پیاده سازی تبلیغات (آمار گیری مستقل از وب سایت‌ها، برنامه زمان بندی، تعیین محدوده جغرافیایی)
-مانیتورینگ و چک کردن روزانه تبلیغات (چک کردن آمار کلیک بنر‌ها و میزان بازخورد)
-ارائه آمار هفتگی و ماهیانه تحلیل شده
-قرارداد با کلیه وب سایت‌ها برای حفظ حقوق مشتری و پیش بینی موارد تخلفات و مشکلات احتمالی
-امکان پخش کردن تبلیغات بین چندین وب سایت با کمترین بودجه
-استفاده از جدیدترین تکنیک‌های تبلیغات رایج در دنیا
-برنامه ریزی برای رسیدن به بازخورد بیشتر
-کنترل چرخه فروش
-عدم تفاوت قیمت با وب سایت‌ها در عین ارائه خدمات تبلیغاتی
-استفاده از تختفیف‌ها و موقعیت‌های ویژه تبلیغاتی به نفع مشتریان
 
چرا تبلیغات اینترنتی؟
مطابق گزارش تبلیغاتی فورستر، تقریباْ ۶۰ درصد از تبلیغات بنری نقش بسزایی در افزایش شناخته شدن نام‌های تجاری در شرایط یکسان دارند.
سایر مزیات تبلیغات اینترنتی
ارزان تر از سایر رسانه‌ها،فرآیند راحت و سریع,گسترده متمرکز و هدفمند،قابلیت ردگیری بینندگان،وابسته به زمان و مکان نیست،قابلیت هدف گیری دقیق مخاطبین اصلی،قابلیت سریع و ارزان تحلیل بازخورد و تغییر در رویه،حق الزحمهٔ اولیهٔ کم،حوزهٔ دسترسی وسیع.
و به طور کلی، تبلیغات اینترنتی راه بسیار خوبی برای با اطلاع کردن همه جهان از تولیدات یا خدمات خود به طریقی بسیار کم هزینه و کارآمد می‌باشد.
مدلهای کسب وکار
مدل کسب و کار به یک ایده تجاری و برنامه استراتژیک در مورد نحوه به دست آوردن پول برای یک کسب و کار اشاره دارد. تبلیغ اینترنتی موثر می‌بایست دارای مدل کسب و کار مناسبی باشد که موجب موفقیت آن کسب و کار شود.
از جمله مدلهای کسب و کار تبلیغات اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
مدل کسب و کار مبتنی بر محتوا
براساس این مدل از کسب و کار، ناشران اینترنتی می‌بایست با ارائه محتوای ارزشمند و مهم برای مخاطبین خود، ترافیک سایت خود را افزایش دهند. تلاش اصلی مدیران سایتها در این مدل می‌بایست معطوف به فراهم آوردن مطالب جالب برای افزایش ترافیک سایت شود.
مدل مبتنی بر ارائه خدمات متنوع اینترنتی
در این روش ناشران اینترنتی خدمات متنوعی را برای مخاطبین فراهم می‌آورند که از آن جمله می‌توان به فراهم آوردن امکان استفاده از پست الکترونیک، اتاقهای گفتگو۶ و یا پیغام رسان‌ها۷ اشاره کرد. در این روش میزان موفقیت سایت به کیفیت خدمات ارائه شده بستگی دارد چرا که تعداد استفاده کنندگان از این خدمات با میزان کسب درآمد تبلیغاتی این شرکتها رابطه مستقیم دارد. از سایتهای معروف در این زمینه می‌توان به AOL اشاره نمود.
مدل مبتنی بر فراهم آوردن امکان جستجوی سایتهای مختلف
سایتهای مبتنی بر این مدل با فراهم آوردن امکان جستجو در میان سایتهای گوناگون و طبقه‌بندی آن سایتها براساس محتوا، خدماتی را به کسانی که در جستجوی موضوع یا مطلب خاصی می‌باشند ارائه می‌نمایند. از زمره سایتهای بسیار معروف در این گروه می‌توان یاهو۸ را نام برد.
مدل مبتنی بر ارائه خدمات تبلیغاتی
شرکتهای این گروه به کسانی که مایل هستند در اینترنت تبلیغ نمایند، خدماتی را ارائه می‌دهند. این خدمات شامل طراحی تبلیغ و کمک به یافتن مکان مناسب جهت نمایش تبلیغ می‌باشد. بسیاری از این شرکتها حتی خدمات ردگیری۹ تبلیغات و نیز اندازه‌گیری‌های مربوط به اثر بخشی آن تبلیغات را نیز انجام می‌دهند.
مدل مبتنی بر شبکه تبلیغاتی
شرکتهای این گروه فضاهای ناشران اینترنتی را در معرض خرید تبلیغ دهندگان قرار می‌دهند و پس از خرید یا اجاره آن فضاها از سوی تبلیغ دهندگان، درصدی را بعنوان حق‌العمل دریافت می‌نمایند. ادآتلت۱۱ از جمله این شرکتها می‌باشد.
اشکال تبلیغات اینترنتی (تکنولوژی تبلیغات)
اشکال مختلف تبلیغات به شکل‌های گوناگونی که تبلیغ‌دهندگان برای نشان دادن تبلیغ خود در اینترنت از آنها استفاده می‌نمایند، اشاره دارد. مانند بنرها، بنرهای دارای غنای رسانه‌ای، نامه‌های تجاری و تبلیغات مبتنی بر بازی.
تبلیغات بنری با وجود حجم کم‏، وسیله‌ای کارآمد برای تحقق اهداف چند منظوره اند‏، زیرا: - بنرها در حقیقت بخشی از پیام‌های تبلیغاتی شرکت‌ها/وب‌سایت‌ها هستند. - این شیوه تبلیغ‏، اسم، نشانه (logo) و تولیدات شرکت‌ها را با روش‌های گوناگون و متنوعی به نمایش می‌گذارد.
- بنرها، ابزاری برای افزایش میانگین کلیک‌ها به شمار می‌آیند.
- با کم‌ترین جزئیات، مشتری را به کلیک ترغیب می‌کنند.
- در صورت استفاده از برنامه‌های بازاریابی زنجیره‌ای، این روش کلیدی برای دنبال کردن مکانیزم این برنامه‌هاست.
تبلیغات مبتنی بر بازی

 
 
از گذشته دور، سرگرمی یکی از شیوه‌های مورد استفاده در تبلیغات بوده‌است. بر این اساس بازی‌های اینترنتی می‌توانند فرصت مناسبی را برای تبلیغات فراهم آورند. ارائه دهندگان تبلیغات مبتنی بر بازی، فروشندگان بازی‌های اینترنتی هستند. این نوع از تبلیغات برای افرادیکه در حال بازی هستند به دو صورت ارسال می‌شوند.در روش اول که بسیار متداول است، تصاویر تبلیغاتی، جایگزین تصاویر بازی اینترنتی می‌شود. در نتیجه افرادیکه در حال بازی هستند، به شکل مجازی تحت تاثیر تبلیغ مورد نظر قرار می‌گیرند. در روش دیگر کل بازی به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شود و افرادیکه در حال بازی هستند می‌بایست قبل از رفتن به مراحل بعدی بازی، تبلیغ خاصی را ببینند و یا تعاملاتی را انجام دهند. در این روش تبلیغ دهندگان پاسخ‌های تعاملی بیشتری را دریافت می‌نمایند چراکه افرادیکه در حال بازی هستند، مایل به ادامه بازی خود خواهند بود.
از آنجائیکه تبلیغات مبتنی بر بازی معمولاً از تکنولوژی چند رسانه‌ای استفاده می‌کنند، هزینه بیشتری برای ایجاد و اجرای آنها صرف می‌شود. علیرغم اینکه این نوع تبلیغات در جلب توجه بینندگان بسیار موفق هستند، ولی مخاطبان آن تنها به افرادیکه بازی را انجام می‌دهند محدود می‌شوند. محدودیت دیگر این نوع از تبلیغات ناخرسندی برخی از افراد از تبلیغات حین بازی است.
تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک
نامه همواره یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات بوده‌است. با افزایش روزافزون استفاده از پست الکترونیک این ابزار به شیوه اثربخشی برای تبلیغات اینترنتی تبدیل شده‌است. تبلیغات از طریق پست الکترونیک ابزاری مقرون به صرفه‌است که از نرخ پاسخگویی بالایی نیز برخوردار است. همچنین این ابزار موجب وفاداری مشتریان و نیز موجب تقویت نام تجاری می‌شود ضمن اینکه در جذب و نگهداری مشتریان نیز ابزار بسیار کارآمدی است.
انواع مختلفی از تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک وجود دارد. یک نوع از تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک خبرنامه‌های۱۸ اینترنتی هستند که توسط شرکت و یا نماینده فروش شرکت تهیه شده و برای گروه خاصی که علایق مشترکی در مورد کالا و خدمات دارند ارسال می‌شوند و خدماتی را به مشتریان ارائه می‌کنند. ارسال خبرنامه‌ها در بسیاری از موارد با کسب اجازه از مشتریان و بصورت ادواری صورت می‌گیرد.
نوع دوم، گروه‌های گفتگو۱۹ هستند، که در میان جمعی با علایق مشترک ایجاد می‌شوند. در این نوع از تبلیغات پیام الکترونیکی که برای اعضا فرستاده می‌شود، گفتگویی را در مورد موضوعی خاص میان آنها ایجاد می‌کند.
بسیاری از گروهای گفتگوی موفق، یک هماهنگ‌کننده۲۰ دارند، که تصمیم می‌گیرد چه پیام‌هایی برای اعضا ارسال شود. نوع سوم شامل یک کانال بازاریابی است که افراد در آن عضو شده و براساس علایق اعضاء، پیام‌های تبلیغاتی برای آنها فرستاده می‌شود. هر کانال بر روی اخبار گروه مشخصی از کالاها و خدمات متمرکز می‌شود. ضمناً اطلاعات هر کانال هر چند مدت یکبار به روز می‌شود.
از آنجائیکه به راحتی می‌توان نامه‌های الکترونیک تجاری را ایجاد و از طریق اینترنت ارسال نمود، ابراز ارزان و نیز اثر بخشی برای تبلیغات به شمار می‌آید. تحلیل عملکرد این نوع تبلیغات نیز به راحتی قابل انجام است. با این وجود تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک با محدودیتهایی نیز مواجه‌است. اولین مشکل این است که کاربران اینترنت غالباً تعداد زیادی نامه الکترونیکی حاوی تبلیغات دریافت می‌کنند که این امر می‌تواند باعث ایجاد تاثیرات منفی در آنها شود، در نتیجه عموماً نامه‌ها بدون آنکه مطالعه شوند، حذف می‌شوند. مشکل دیگر این است که تمامی سرورهای پست الکترونیک فرمت HTML را ندارند لذا ردیابی نامه‌ها از طریق نرخ کلیک در آنها دشوار است.
تبلیغات ناخواسته
تبلیغات ناخواسته که شامل Pop-up و Pop-under می‌شود یکی از اشکال بحث‌انگیز تبلیغات اینترنتی به حساب می‌آید. این نوع از تبلیغات به صورت ناخواسته دریافت می‌شود و مخاطبان را در معرض یک نمایش اجباری قرار می‌دهد. آگهی‌های تلویزیونی را می‌توان نمونه‌ای از تبلیغات اجباری به حساب آورد چرا که این آگهی‌ها معمولاً برنامه‌هایی را که مخاطبان در حال تماشا هستند، قطع می‌کنند و آنها را وادار به تماشای آگهی می‌کنند. در مقابل، تبلیغات روزنامه‌ای نمونه‌ای از تبلیغات اختیاری محسوب می‌شوند زیرا خوانندگان می‌توانند هر قسمت از روزنامه را که مایلند بخوانند و یا از آن بگذرند.
اینترنت توانایی نمایش به هر دو صورت اختیاری و اجباری را داراست. بنرهای تبلیغاتی مانند تبلیغات روزنامه‌ای به طور معمول بصورت اختیاری دیده می‌شوند، هرچند که گاهی به دلیل اینکه تقریباً در تمام صفحات وب ارائه شده‌اند مورد اعتراض قرار می‌گیرند استفاده برخی از کاربران اینترنت از نرم‌افزارهای مسدود کننده نمایش بنرها گواه این امر می‌باشد. از آنجا که تبلیغات ناخواسته غالباً به صورت اجباری نمایش داده می‌شوند، پاسخ‌های منفی مانند احساس رنجش و احتراز از تبلیغ را در بر خواهند داشت.
در سالهای اخیر به دلیل افزایش مقاومت کاربران اینترنت، کاهش مقبولیت این نوع از تبلیغات و گسترش استفاده از مسدودکنندهای تبلیغاتی بکارگیری تبلیغات ناخواسته کاهش یافته‌است. هر چند که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک برای حضور پررتگ‌تر این مهمانان ناخوانده، روشهای خلاقانه‌تری مورد استفاده قرار گیرد.
تبلیغات مبتنی بر حامی‌گری
حامی‌گری به فعالیتی گفته می‌شود که در آن یک شرکت از یک رویداد، واقعه یا فعالیت خاص حمایت می‌کند و در مقابل، لوگو یا نام تجاری خود را در آن رویداد یا فعالیت معرفی می‌کند. هدف از این کار استفاده ار ارتباط ایجاد شده مابین لوگو یا نام تجاری شرکت و رویداد مربوطه‌است. همان طور که در حامی‌گری سنتی، شرکت حامی از ارتباط ایجاد شده با رویدادی خاص منتفع می‌شود، در حامی‌گری اینترنتی نیز شرکت حامی از توجه کاربران به یک سایت یا موضوع مطرح شده در اینترنت سود می‌برد.
دلالی بازدید مدل کسب و کار مبتنی بر حامی گری اینترنتی می‌باشد. به عنوان مثال در سال ۱۹۹۹ حدود نیمی از تبلیغات اینترنتی شرکتهای دارویی به حمایت از وب‌گاه‌های بهداشتی اختصاص یافته بود. تحقیقات انجام شده دلالت بر اثربخشی این نوع از تبلیغات دارد. نکته قابل توجه در این نوع از تبلیغات، انتخاب رویداد، واقعه یا فعالیتی مناسب جهت کسب بهترین نتیجه‌است.
 

 
فرایندهای طراحی
فرایندهای مهندسی دقیق و مناسب برای ایجاد یک راه‌حل کارا برای تبلیغات اینترنتی مؤثر ضروری می‌باشند چرا که مبنایی را جهت جریان داده‌های کاری و فعالیت برای ناشران، تبلیغ‌دهندگان و همین‌طور شرکتهای تبلیغاتی فراهم می‌آورند.
زیرساختهای سیستم
زیرساختهای سیستمی یکی از بخش‌های ضروری تبلیغات اینترنتی می‌باشند. مانند زیرساختهای شبکه‌ای که سیستمهای فرعی را به هم ارتباط می‌دهند.
تکنولوژی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری
تکنولوژیهای پیشرفته نقش مهمی را در توسعه تبلیغات اینترنتی ایفا می‌کنند. تکنولوژی‌های مورد استفاده در این زمینه شامل تکنولوژی ارائه اینترنتی (مانند SVG و Flash)، تکنولوژی ارباب رجوع۲۲ (از قبیل HTML Java و JavaScript)، تکنولوژی واسطه۲۳ (از قبیل Java و J2E)، و پروتوکل‌های ارتباطی می‌شوند.
روش‌ها
روشها و تکنیکهای گوناگونی جهت اجرای تبلیغات به شکل مؤثر به وجود آمده‌اند که از آن جمله می‌توان روشهای زیر را نام برد:
روشهای هدف‌گیری مشتریان و تعامل با آنها
روشهای ارائه تبلیغات
معامله فضاهای تبلیغاتی و روشهای پرداخت
ردگیری تبلیغات
ارزیابی عملکرد تبلیغات
مزیت‌های کسب و کار تبلیغات اینترنتی
تبلیغ در اینترنت مزیتهای زیادی نسبت به تبلیغات سنتی دارد که از آن میان می‌توان موارد زیر را نام برد:
ایجاد ارتباط دوطرفه: تبلیغات اینترنتی یک ارتباط دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب ایجاد می‌کند. مخاطبان نه تنها تبلیغات را دریافت می‌کنند بلکه قادرند بازخورد بدهند و سئوالات خود را در مورد محصولات با تبلیغ‌کنندگان مطرح کنند.
ایجاد یک پیوند مستقیم۲۴ به لیست محصولات: تبلیغات اینترنتی با یک پیوند مستقیم، دسترسی به اطلاعات محصولات مرتبط را برای مخاطبان فراهم می‌سازد. این قابلیت غالباً منجر به مبادله محصولات و افزایش تعاملات تجاری می‌شود.
توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان: در تبلیغات اینترنتی از روشهای متنوعی برای هدفگیری مشتریان به منظور انتخاب، ارائه و نمایش تبلیغات بصورت ایستا یا پویا استفاده می‌شود. این روشها ممکن است بر اساس محتوای صفحه، اطلاعات شخصی و مبادله پویای اطلاعات باشند.
دسترسی جهانی و شبانه‌روزی: تبلیغات اینترنتی دارای دسترسی جهانی است و در تمام روزهای سال و تمام ساعت روز در دسترس می‌باشد که این موجب افزایش قابلیت مشاهده و گسترش بازار آن می‌شود.
ارسال، نگهداری و به روز رسانی آسان: تبلیغات اینترنتی دارای ویژگی نمایش، نگهداری و بروز رسانی آسان است که این به دلیل ماهیت دیجیتالی آن می‌باشد. کاهش فرایند تهیه و اجرای تبلیغات از جمله نتایج این ویژگی تلقی می‌شود.
قابلیت اندازه‌گیری و ردگیری بالا: تبلیغات اینترنتی به دلیل ماهیت دیجیتالی، از قابلیت ردگیری و اندازه‌گیری بالایی برخوردار است. از روشهای گوناگونی برای ردگیری، ارزیابی عملکرد و سنجش اثربخشی تبلیغات اینترنتی استفاده می‌شود.
طراحی پیام آگهی: به دلیل قابلیت هدف قرار دادن دقیق و مشخص مخاطبان، می‌توان پیامها را برای جذب نیازها و خواسته‌های معین مخاطبان، طراحی کرد. هنگامی که ما دقیقاً مخاطبان را شناسایی می‌کنیم اطلاعات بهتری در خصوص نیازها و خواسته‌های آنها به دست می‌آید. از این رو پیام آگهی ما بسیار جذاب‌تر خواهد بود.
قابلیت فروش: در این نوع از تبلیغات پس از نمایش آگهی می‌توان بلافاصله فروش را نیز انجام داد.
محدودیت‌های کسب و کار تبلیغات اینترنتی
مشخصات و ویژگیهای مخاطبان: اکثر کاربران اینترنت به محصولات و تکنولوژی مربوط به رایانه علاقه‌مند هستند و از این رو اکثر تبلیغات شبکه برای محصولات مرتبط با رایانه‌است. تنها ۱۴ درصد تبلیغات برای سایر محصولات مصرفی و کمتر از ۱۰ درصد آن برای اتوموبیل، مسافرت و خدمات مالی است.
محدودیت مخاطبین: غالب کاربران اینترنت در گروه سنی خاصی قرار دارند که این امر موجب کاهش مخاطبین این نوع از تبلیغات می‌شود.
ازدحام۲۵: با زیاد شدن تعداد آگهی‌های تبلیغاتی احتمال مورد توجه قرار گرفتن آگهی‌ها به شدت کاهش می‌یابد.
فقدان کنترل‌های لازم در مورد محتوای تبلیغات اینترنتی: یکی از محدودیتهای تبلیغات اینترنتی فقدان کنترل‌های لازم می‌باشد. مرکز آموزشی ارتباطات رسانه‌ای آمریکا، اینترنت را شبکه فریب نامیده‌است چرا که برخی از تبلیغ‌کنندگان با هدف قرار دادن کودکان با پیامهای تبلیغاتی زیرکانه، سعی در فریب آنان دارند (محمدیان ۱۳۷۹).
نتیجه گیری
در مقایسه با تبلیغات سـنتی، تبلـیغ در اینترنت از مزیت‌های قابل ملاحظه‌ای برخوردار است از آن جمله می‌توان به ایجاد ارتباط دو طرفه با مخاطب، ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات، توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان، دسترسی جهانی و شبانه‌روزی، ارسال و نگهداری و بروز رسانی آسان، قابلیت اندازه‌گیری و ردگیری بالا، طراحی پیام آگهی و قابلیت فروش اشاره کرد. بعلاوه هزینه تبلیغ در اینترنت نیز به مراتب کمتر از رسانه‌های دیگر می‌باشد. شرکتهای تجاری اگر بخواهند در عرصه فعالیت باقی بمانند و موقعیت خود را در بازار پررقابت امروز حفظ کنند چاره‌ای جز به کارگیری این نوع از تبلیغات نخواهند داشت. این امر درمورد شرکتهایی که بخواهند در سطح جهانی فعالیت کنند مصداق بارزتری خواهد داشت. تبلیغات اینترنتی دارای اشکال مختلفی است که هر شکل آن دارای ویژگی‌های خاص خود است. با توجه به هدف تبلیغات، نوع محصول، ویژگی‌های مخاطبان، باید شکل متناسب انتخاب شود.
منبع:fa.wikipedia.org

بازاریابی مجازی

به عکاسی 360 درجه ای از یک محصول فکر کنید.

تماشای یک گالری از تصاویر مختلف یک کفش از زوایای مختلف جایگزینی ضعیف برای در دست گرفتن آن به شمار می رود. شما می توانید با مشاهده یک عکس 360 درجه ای از یک محصول واقعا آن را تجربه کنید که البته به کاربران اجازه چرخش تصویر یک محصول بر روی صفحه نمایش را می دهد. این توهم به خصوص زمانی موثر خواهد بود که تصویرش در یک موبایل لمسی دیده شود. این در حالی است که 60% از خریداران اینترنتی همین کار را می کنند. 4. از یک ویدئوی تبلیغاتی یا امکان چت زنده برای خلق مجدد تصویر مورد علاقه کاربران از خود استفاده کنید.
کاربران از کسب و کارهایی که خدمات رسانی به مشتری را به یک وبسایت یا سیستم تلفنی محول می کنند، خسته شده اند. آن ها علاقمند به کسب و کار هایی هستند که یک چهره انسانی قابل اعتماد و مفید را معرفی می کنند. برای مثال برقراری یک تماس ویدئویی با یک نیروی پشتیبانی واقعی که قابلیت کنترل از راه دور ابزار شما برای حل مشکل آن را دارد، جذاب است.
5. به محل های دسترسی به محتوای خود دقت کنید.
فروشگاه آنلاین شما بیش از یک ورودی دارد. محل های تماس با برندها در وبسایت های دیگر، تبلیغات، رسانه های اجتماعی، کتابچه های راهنمای کسب و کارها و فراتر از این ها پراکنده هستند. در حالت ایده آل، یک کاربر باید بتواند تجربه استفاده از محتوای یکسان از همه درگاه ها را داشته باشد. به طور کلی، سرمایه گذاری در زمینه تولید محتوا، کار را برای شما سخت تر می کند. برای مثال، درصورت پیروی از توصیه شماره 1، تور مجازی تان را نیز باید در صفحه فیسبوک خود نیز بگنجانید.

قسمت سوم مقاله برون سپاری

7قسمت سوم مقاله برون سپاری
برون سپاری

 

امروزه اکثر شرکتها توجه ویژ های به مسأله برون سپاری دارند . شرکتها منابع محدودی دارند و نم یتوانند بضاعت مالی داشتن تمام تکنولوژیها در درون خودشان را داشته باشند. نتیجه این امر افزایش آگاهی نسبت به اهمیت تصمیمات برون سپاری شده است. تصمیمات برون سپاری مقداری از منابع و سرمایه را جهت صرف در موارد دیگر آزاد م یسازد. با بررسی ساختار هزینه شرکتهای تولیدی در کشورهای مختلف نتایج مشابهی گزارش شده است: همه آنها بیان می کنند که مواد و قطعات/ فرایندها خریداری شده از تأمی نکنندگان ١ بطور متوسط ٥٠ درصد کل هزینه های تولیدی را تشکیل م یدهد. بنابراین هزینه های مدیریت زنجیره تأمین ، یک عنصر اصلی در مدیریت هزینه کل و افزایش سودآوری شرکت   می باشد. شواهد حاکی از آن است که در گذشته رابطه تأمین بصورت سیستماتیک انجام نمی شده است. اما در سالهای اخیر مدلهایی در این رابطه ارائه شده است. تصمیمات تأمین  تنها به مواد و قطعات  فرایندها محصول محدود نم یشود و در رابطه با فعالیتهای غیر تولیدی از قبیل خدمات پشتیبانی قابل کاربرد است. در اکثر سازمانها، تصمیمات تأمین بالقوه زیادی وجود دارد. به طور مثال، شرکتهای تولیدی صدها قطعه دارند که م یتواند از داخل یا خارج سازمان تأمین گردد.

نتیجه تصمیمات متأثر از کیفیت اطلاعات در دسترس و فرضیات استفاده شده در تحلیل می باشد. در کنار ملاحظات هزینه و سود، در تصمیمات تأمین، مسائل استراتژی، ارزیابی مالی، ابعاد کارایی و ریسک در رابطه با کیفیت تأمین کننده، قابلیت اطمینان ، زمانهای پیشبرد و تحویل مد نظر قرار م یگیرند. زمانیکه تمام این فاکتورها با هم در نظر گرفته می شوند، تصمیم تأمین می تواند یک تصمیم بسیار پیچیده و حساس باشد که بر سودآوری ، سرمای هگذاری و موقعیت رقابتی تأثیر می گذارد. یک تصمیم اشتباه م یتواند منجر به هزینه های محصول بالاتر، حیف و میل و از دست دادن فرصتها، مشتریان و سهم بازار شود .

برون سپاری زمانی اتفاق می افتد که یک شرکت (“مشتری”) کل یا قسمتی از یک وظیفه کسب و کار داخل را به یک تدارک کننده خدمت خارجی (فروشنده( واگذار می نماید. فروشنده اغلب مواقع اما نه همیشه، دارایی ها، امتیاز نرم افزار و یا افرادی را که مشتری جهت انجام وظیفه استفاده م یکند اجاره یا خرید خواهد کرد.

 

 

Ø      مزایای برون سپاری

ü      بهبود نتایج مالی

ü      بهبود نتایج کسب و کار

 

 

Ø      مضرات برون سپاری

ü      از دست دادن کنترل

ü      از دست دادن انعطا فپذیری

ü      تأثیر بر کارکنان

ü      بعضی هزینه های افزایش یافته

 

توسعه کسب و کار بااستفاده از اینستاگرام

توسعه کسب و کار بااستفاده از اینستاگرام هر ارسال را در فیس بوک و توییتر منتشر نکنید
شما میتوانید گاهی برخی پست ها را در شبکه های اجتماعی دیگر منتشر کنید.همچنین شما میتوانید هدف منتشر کردن در دیگر رسانه ها را ایجاد بازی و سرگرمی فکری در نظر بگیرید.
اگر شما تمام پستهای خود را در شبکه های اجتماعی دیگر منتشر کنید پس چه لزومی دارد که مخاطب در اینستاگرام شما را دنبال کنند؟

 


instagram-for-help-business
فواصل زمانی برای ارسال درنظر بگیرید
هنگامی که پشت سر هم و با وقفه های کوتاه مدت پستی را ارسال میکنید باعث میشود که مخاطبان توجه کمتری به شما داشته باشند.اما اگر با فواصل خوب و مناسب به ارسال تصاویر و فیلم بپردازید میتوانید بازخوردهای خوبی را برای پستها مشاهده کنید.
پاسخ دادن به نظرات
سوالی بپرسید و یا با پاسخ به نظرات کاربران از آنها بخواهید تا در رابطه با پستهای شما اظهار نظر کنند.اگر مخاطبان واقعا برروی نظرشان وقت گذاشته اند شما باید با دقت کافی به نظرات آنان پاسخ دهید.در درج نظر و پاسخ خود نسبت به نظرات دیگران حتما از نام آنها با علامت @ استفاده کنید تا متوجه پاسخ شما گردند.بدین صورت تعداد مخاطبان شما سیر صعودی خواهد داشت.
پیگیری تجزیه و تحلیل
اینستاگرام پلت فرمی برای تجزیه و تحلیل ارائه نمیدهد.با این حال میتوانید از دیگر اپلیکیشنها در این زمینه کمک بگیرید.شما میتوانید از Statigram برای بررسی موفقیت خود در اینستاگرام کمک بگیرید.
استفاده از عکسهای خود
اینستاگرام محل به نمایش گذاشتن عکسهایی که از گوگل میگیرید نیست.بهتر است از تصاویر و فیلمهایی که خودتان تهیه نموده اید استفاده کنید و آنها را به اشتراک بگذارید.
افزایش ارگانیک مخاطبان
هرگز به دنبال خرید مخاطب (Followers) برای اینستاگرام خود نباشید.هرگز به دنبال گروهی نباشید که آنها را دنبال کنید و بعد از آنکه آنها شما را دنبال کردند شما آنها را unfollow کنید.این روش بدور از ادب است.زمانی را به شناخت مخاطبان و مشتریان خود بپردازید و سعی کنید آنها را به نحوی تشویق کنید تا شما را دنبال کنند.این روش در بلند مدت نتیجه بسیار مطلوبی را به  همراه خواهد داشت.
بررسی عملکرد رقبا
دانستن آنچه که دیگر رقبا انجام میدهند بهترین روش برای بهبود عملکرد و موفقیت شما خواهد بود. با بررسی عملکردشان از آنها درس بگیرید.
خودتان باشید
اینستاگرامی محیطی است که میتوان در آن سرگرم بود و لذت برد.سعی نکنید چیزی که نیستید را نمایش دهید.در اینستاگرام برند شما به راحتی میتواند درخشان باشد اگر شما آنچه که هستید را بیان کنید.

مدرسه کسب‌وکار معرفی اجمالی مدرسه کسب و کار استنفورد

153مدرسه کسب‌وکار معرفی اجمالی مدرسه کسب و کار استنفورد
مدرسه کسب‌وکار
معرفی اجمالی مدرسه کسب و کار استنفورد

تاریخ تاسیس: سال 1925
نوع دانشگاه : خصوصی
رییس دانشکده: گارت سالونر
فارغ التحصیلان: فوق لیسانس و دکترا
هدف: ساخت ایده‌ها برای تعمیق و تکمیل کردن فهم ما از مدیریت و معرفی رهبران فهیم و خلاق و اصولگرا که می‌توانند دنیا را عوض کنند.

مدرسه کسب و کار استنفورد یکی از مدارس حرفه‌ای مدیریت در دانشگاه استنفورد در شهر کالیفرنیا می‌باشد. این مدرسه MBA عمومی‌ و اجرایی کوتاه مدت و دکترا ارائه می‌دهد. این دانشگاه مقام اول را در رتبه‌بندی مجله U.S. News & World Report به خود اختصاص داده است.
تاریخچه
مدرسه در سال 1925 پایه گذاری شد. از این مدرسه سه نفر جایزه نوبل گرفته‌اند و بسیاری از اعضای هیات علمی‌آن با مراکز تحقیقاتی مثل هوور در زمینه جنگ، صلح‌، تغییرات همکاری دارند. همچنین رابطه بسیار نزدیکی با کمپانی‌های سیلیکون ولی در زمینه سرمایه‌گذاری ریسکی، مالی، فنی دارد.
بودجه سالانه دانشگاه 133 میلیون دلار می‌باشد. استنفورد دومین دانشگاه توانمند می‌باشد و همچنین مدرسه کسب‌وکار استنفورد به تربیت رهبران موفق در کسب و کار و کارآفرینی معروف می‌باشد. در آگوست سال 2006‌، دومین وقف بزرگ در طول تاریخ مدارس کسب و کار به مبلغ 105 میلیون دلار به مدرسه توسط پیل نایت از اعضای فارغ‌التحصیل دانشگاه اعانه شد که این مبلغ صرف ساخت یک مرکز مدیریتی به نام پیل نایت خواهد شد.
رتبه‌بندی
مدرسه کسب و کار استنفورد در رتبه‌بندی مجلات مختلف همواره جز چند دانشگاه برتر بوده است.
رتبه 1 درU.S. News & World Report
رتبه 3 در Financial Times
رتبه 5 در Bloomberg Businessweek
مدرسه کسب و کار استنفورد‌، در بین تمام مدارس مقام اول در آموزش مفاهیم آکادمیک اخلاق، مسوولیت اجتماعی و حمایت زیست محیطی را در دوره تحصیلات و فعالیت‌ها به خود اختصاص داده است. این رتبه بندی بر مبنای تحقیقات مفصل از دانشگاه‌ها برای توضیح دروس و تحقیقات مرتبط با موارد فوق می‌باشد.
پروفایل دانشجویان
دانشگاه استنفورد از طرف خیل عظیمی ‌از دانشجویان انتخاب می‌شود و در حدود 380 دانشجو در سال برای برنامه عمومی ‌خود می‌پذیرد. به همین دلیل درصد پذیرش، بسیار پایین تر از حد میانگین برای سایر دانشگاه‌ها و کمتر از 10 درصد می‌باشد مثلا برای پذیرش سال 2012 که در سال 2010 انجام شد فقط 8/6 درصد دانشجویان پذیرفته شدند.
دانشجویان در مدرسه به طور سنتی از خط مشی عدم افشا درجات پیروی می‌کنند و دانشجویانی که جزو ده دانشجوی برتر هر دوره می‌شوند مدرک ارجی میلر را دریافت می‌کند و بهترین دانشجو نیز جایزه هنری فورد را به دست می‌آورد و در آخر سال اول 5 دانشجو برپایه گزینش آکادمیک و فراتحصیلی برای دریافت مدرک سیبل کاندید می‌شوند.
برنامه تحصیلی جدید
در سال 2006‌، مدرسه تغییرات زیادی در مدل آموزشی ایجاد کرد. در مدل جدید، آموزش MBA تخصصی تغییرات کرده بود که در چهار زمینه خود را نشان داد. در ابتدا سعی شد تا به هر دانشجو یک تجربه منحصر به‌فرد داده شود. در این حالت به دانشجویان محدوده وسیعی از دروس ارائه می‌شد که دانشجو می‌توانست آنچه را می‌خواهد به کمک مشاور درسی برنامه‌ریزی بکند. در مرحله دوم‌، برنامه جدید سعی داشت تا تجربه ذهنی سیستم را از طریق سمینارهای کوچک‌تر و موثرتر و متمرکز بر تفکر تحلیلی، عمیق‌تر بکند. سوما، برنامه جدید آموزش جهانی را از طریق ارائه دروس جدید و دریافت تجربه بین‌المللی از دانشجویان گسترش می‌داد و در نهایت برنامه جدید بر رهبری و ارتباطات از طریق تست نقاط قوت شخصی دانشجویان تمرکز دارد. در کل مدرسه با ارائه یک برنامه منعطف سعی دارد تمایز خود را با دانشگاه‌های بزرگ که پذیرش زیادی از دانشجویان دارند حفظ کند.
ارتباطات سازمانی
مدرسه استنفورد با دانشگاه‌های دیگر نیز مثل ‌هارواردMIT و مدرسه London Business School همکاری و دوره‌های مشترک ارائه می‌دهد.
اطلاعات آماری
درآمد سالانه فارغ‌التحصیلان: 169,989 دلار
آمار دانشجویان مدرسه
تعداد دانشجویان: 956 نفر
MBA تمام وقت:799 نفر
دکترا: 101 نفر
هزینه کل دوره: 106,236 دلار
بودجه سالانه پیشنهادی:83,000 دلار
طول دوره: 21 ماه
شروع فرآیند پذیرش: پاییز هر سال
نیازمندی‌های دوره
مدرک زبان (ILETS,TOEFL:600)
GMAT : میانگین نمره 728 ( از 680 تا 770)
تعداد درخواست :7204
میزان پذیرش: 6 درصد
مصاحبه: فقط با دعوت قبلی و از 100 درصد افراد
پروفایل کلاس
زن:39 درصد
مرد:61درصد
غیربومی:41 درصد
میانگین تجربه کاری: 48 ماه ( از 26 ماه تا 72 ماه)
کمک‌های مالی
افراد باید برای دریافت اقدام نمایند
تعداد افراد دریافت‌کننده:74 درصد دانشجویان
بسته حمایتی: سالانه 57000 دلار