هزار وب

جک ، عکس ، سرگرمی و ...

هزار وب

جک ، عکس ، سرگرمی و ...

6 راه موثر برای شروع کسب و کار

6 راه موثر برای شروع کسب و کار 1- هرگز به وضعیت موجود راضی نباشید! بلکه  با تنظیم اهداف جدید و بزرگخودتان را در معذوریت اجرای آنها قرار دهید، اهداف بزرگ الهام‌بخش هستند. آن‌ها ما را تقویت می‌کنند و یک دلیل برای کار گروهی به ما می‌دهند.به یاد داشته باشید که داشتن اهداف بزرگ به معنای اهداف غیرممکن نیست بلکه داشتن اهدافی است که ما را وادار میکند تا در آینده به آن‌ها برسیم.


2-اهداف شخصی و یا مرتبط با کسب‌وکار را بنویسند، زیرا باعث می شود برای رسیدن به آنها تلاش کنید.
3-اهداف خود را با حروف کلمه‌ی SMART ارزیابی کنید:
specific :خاص، تنظیم اهدافی که به طور کلی قابل استفاده هستند. Measurable: اطمینان حاصل کنید که اهداف شما قابل اندازه‌گیری هستند. Achievable: اهداف باید دست‌یافتنی و یا ریشه در واقعیت داشته باشند. Relevant: اطمینان حاصل کنید که اهداف مرتبط با ماموریت کلی سازمان هستند. Time: اهداف مطابق زمان خاص باشند، بهترین اهداف دارای یک موعد مقرر هستند.
4-مردم مهم‌ترین جزء از اهداف شرکت هستند، که متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها از این قضیه غافل هستند. مشاوره بخش مهمی از تعیین هدف یک شرکت است که شما باید کارکنان خود را به آن تشویق کنید. برنامه‌ای برای ملاقات کارکنان جدید با همتایان خود از بخش دیگر تنظیم کنید.
5-گاهی اوقات همکاران و گروه  شما انتظارات شما را برآورده نمی‌کنند. بخشی از انتظارات قابل اندازه‌گیری هستند، شما اهداف را در نظر می‌گیرید تا به آن‌ها برسید بنابراین باید نتایج را اندازه‌گیری کنید. هنگامی که کارکنان شما در قبال کارهایشان پاسخگو باشند بیشتر تلاش خواهند کرد.
6-هنگامی که در مسیر راه فهمیدید در رسیدن به اهداف موفق نبوده‌اید باید ارزیابی کنید که چرا و چگونه این اتفاق افتاده است ؟سپس سعی کنید تا با ایجاد تغییرات مسیر خود را به سمت موفقیت تغییر دهید. همواره برای ایجاد تغییرات در مسیر آماده شوید و به کارکنان خود این فرصت را بدهید تا نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

اصول تبلیغات موثر

اصول تبلیغات موثر شاید سال‌هاست که برای کسب و کارتان زحمت می‌کشید اما هنوز هم، با وجود مشتریان زیاد، یک نام آشنا نشده‌اید. ممکن است فکر کنید محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید شایستگی چنین نامی را ندارد اما اشتباه می‌کنید. گناه ناآشنا بودن محصول‌تان را بر گردن خط تولید یا مجموعه‌ای که سازمان‌دهی کرده‌اید نیندازید؛ مقصر اصلی خود شمایید که هیچ وقت با صدای بلند نام کسب و کار و قدرت خارق‌العاده‌اش را به زبان نیاورده‌اید. تلاش ما در این صفحات همین است، اینکه به شما پرقدرت‌ترین بلندگوی جهان را هدیه کنیم تا تنها با اندکی هزینه بیشتر و کمی فکر و خلاقیت، بتوانید موفقیت کسب و کارتان را به توان 10 برسانید.

 
پوشک را به مادر بفروشید نه به نوزاد
در مورد چه موضوعی می‌خواهید تبلیغ کنید؟ قرار است یک پوشک بچه را معرفی کنید یا می‌خواهید در مورد یک جعبه مداد رنگی حرف بزنید؟ برای اینکه اطلاع‌رسانی موفقی داشته باشید و بتوانید مخاطب را به سمت بازارتان هدایت کنید، باید قبل از هرچیز گروه هدف‌تان را انتخاب کنید. مهم نیست که چه کسانی مصرف‌کننده نهایی محصول شما هستند بلکه شما باید به خریداران اصلی محصول توجه کنید. مثلا وقتی آگهی یک پوشک بچه را طراحی می‌کنید، مصرف‌کننده محصول شما نوزادان هستند اما قطعا این گروه خریداران شما نیستند. خریداران شما مادرانی هستند که به فکر پوشک‌شدن بچه‌های‌شان هستند پس باید در محلی آگهی دهید که تعداد بیشتری از مادران از آن عبور می‌کنند و همین طور سبک اطلاع رسانی‌تان را باید طوری انتخاب کنید که بتواند توجه یک مادر را به‌خود جلب کند و برایش جالب باشد.



دغدغه‌های خریدار را نشانه بگیرید
گذشته از انتخاب بهترین محلی که گروه هدف شما در آن حضور دارند، باید حواس‌تان به شیوه طراحی پیام هم باشد. وقتی گروه هدف شما مادران هستند، باید پیام‌تان را طوری طراحی کنید که به سوالات اصلی و همیشگی آن‌ها پاسخ داده شود. ذهن زنان آرام و لطیف است و ذهن مردان براساس دو دو تا چهار تا کار می‌کند، پس اگر می‌خواهید به یک خانم پیام بدهید، از قدرت عاطفه و نگرانی‌های احساسی‌اش کمک بگیرید و اگر می‌خواهید یک مرد را تحت‌تاثیر قرار دهید، روی قوه منطق و توانایی محاسباتی او تمرکز کنید.
 
با یک نگاه شکارش کنید
به‌طور کلی پیام تبلیغاتی موفق، پیامی است که می‌تواند در نخستین نگاه مخاطب را به‌خود جذب کند پس سعی کنید خیلی وارد حاشیه‌ها و جزئیات نشوید و یک تصویر یا جمله ساده را انتخاب کنید که با یک‌بار دیده شدن فهمیده می‌شود و در ذهن می‌ماند.  حالا وقت آن است که یک نقطه طلایی در تبلیغ‌تان وارد کنید؛ از قدرت احساسات و همذات‌پنداری مخاطب برای در یاد ماندن تبلیغ‌تان استفاده کنید و او را درگیر آگهی‌ای کنید که مقابلش قرار دارد.



با مخاطب همزبان شوید
به مخاطب فخر نفروشید و نخواهید فهم و سوادتان را به رخش بکشید. با او به زبان خودش حرف بزنید و اگر مخاطب شما یک خانم خانه دار است، سادگی او را درنظر بگیرید و اگر مدرس دانشگاه است، سال‌ها تلاش او را در محیط‌های علمی نادیده نگیرید. اجازه دهید که او خودش را جزئی از سازمان شما بداند و از این همزبانی لذت ببرد.



برای مخاطب دانه بپاشید
استفاده از الفاظ را کنار بگذارید و گمان نکنید اگر نکته‌ای که در کسب و کارتان هست، در تبلیغ‌تان نیاید، دیگران شما را ضعیف فرض می‌کنند. بلکه سعی کنید در تبلیغ‌تان نقاط طلایی کسب و کار و تفاوت‌هایش با هم‌صنف‌های‌تان را مختصر و مفید روشن کرده و کاری کنید که مخاطب برای کسب اطلاعات تکمیلی خودش پیگیر شما باشد. فکر نکنید اگر وارد جزئیات شوید و خیلی حاشیه پردازی کنید، تبلیغ‌تان موفق می‌شود، بلکه برعکس. کوتاه حرف بزنید و تنها از شعارهای تکان‌دهنده و به یاد ماندنی کمک بگیرید.



تبلیغ‌تان را محک بزنید
تصور نکنید پیام یا تصویری که طراحی کرده‌اید، همیشه موفقیت آمیز پیش می‌رود. ممکن است تبلیغ شما نتواند از پس مخاطبان سخت‌گیر بر بیاید پس برای تجدید آن، اول ببینید آگهی‌های‌تان در دوره‌های قبل چقدر بازخورد به همراه داشته‌ و بعد برای تکرار شان اقدام کنید. شاید مجبور باشید شیوه تبلیغ‌تان را اصلاح کنید و شاید هم نیاز داشته باشید رسانه تبلیغاتی‌تان را تغییر دهید؛ پس فکر نکنید شکست یک تبلیغ به معنای شکست تمامی تبلیغات است.



به جای نوشتن نقاشی کنید
تحقیقات ثابت کرده تعداد طرفداران تبلیغات تصویری 2برابر طرفداران تبلیغات نوشتاری است. در واقع محققان این حوزه می‌گویند مردم چندان حوصله خواندن متن را ندارند و ترجیح می‌دهند با درک یک تصویر تاثیرگذار به سمت یک محصول یا خدمت بروند پس همانطور که گفتیم زیاد پرحرفی نکنید و سال‌ها تجربه‌تان را در یک متن به مخاطب ارائه کنید.



دایره‌المعارف نباشید
قرار نیست برای همه کس، همه چیز باشید. تکلیف‌تان را با خودتان روشن کنید؛ برای چه کسی حرف می‌زنید و قرار است مشکلی را حل کنید. اجازه دهید که موسسه‌های دیگر، باقی مشکلات را حل کنند و شما تنها تمرکزتان را روی یک موضوع بگذارید و برای جا انداختنش با کمک تبلیغات تلاش کنید.



با این 7 قلاب به ذهن مخاطب چنگ بزنید
1. اصلی‌ترین هدف کسب و کار شما چیست؟ دوست دارید با این تبلیغات به چه نتیجه‌ای برسید؟ این موضوع به شما کمک می‌کند تا بهترین و موثرترین پیام تبلیغاتی را طراحی کنید.
2. حالا نگاهی دوباره به محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید بیندازید. برای تبلیغات به مصرف‌کننده‌تان توجه زیادی نکنید بلکه ببینید چه کسی مشتری اصلی محصول‌تان است و همان را مخاطب قرار دهید.
3. محصول شما قرار است چه حسی را در مخاطب ایجاد کند. غم؟ شادی؟ ترس؟ امنیت؟ هر کدام از حواس او که مد نظرتان است را نشانه بگیرید و تا می‌توانید آن را قلقلک دهید.
4. پرحرفی نکنید. مخاطب امروز برای خواندن جملات طولانی و دلایل پرپیچ و تاب شما فرصت ندارد پس اصلی‌ترین حرف را به مختصرترین شکل بیان کنید.
5. انتظار نداشته باشید مخاطب برای دیدن تبلیغ‌تان قدمی بردارد. این شمایید که باید سمت او بروید. پس هر جا که فکر می‌کنید جمع زیادی از گروه هدف‌تان آنجاست، تبلیغات‌تان را هم به آنجا ببرید.
6. همه حرف‌های‌تان را در یک پیام نزنید. بگذارید هر چند وقت یک بار با یک حرف تازه و یک شعار تازه به مخاطب‌تان نزدیک شوید.
7. شعار تبلیغاتی‌تان را با تصویر آن هماهنگ کنید. سعی کنید پیام‌های‌تان با هم هماهنگ باشند و پیام‌های متفاوت را برای فرصت‌های متفاوت بگذارید.

توسعه کسب و کار بااستفاده از اینستاگرام

توسعه کسب و کار بااستفاده از اینستاگرام هر ارسال را در فیس بوک و توییتر منتشر نکنید
شما میتوانید گاهی برخی پست ها را در شبکه های اجتماعی دیگر منتشر کنید.همچنین شما میتوانید هدف منتشر کردن در دیگر رسانه ها را ایجاد بازی و سرگرمی فکری در نظر بگیرید.
اگر شما تمام پستهای خود را در شبکه های اجتماعی دیگر منتشر کنید پس چه لزومی دارد که مخاطب در اینستاگرام شما را دنبال کنند؟

 


instagram-for-help-business
فواصل زمانی برای ارسال درنظر بگیرید
هنگامی که پشت سر هم و با وقفه های کوتاه مدت پستی را ارسال میکنید باعث میشود که مخاطبان توجه کمتری به شما داشته باشند.اما اگر با فواصل خوب و مناسب به ارسال تصاویر و فیلم بپردازید میتوانید بازخوردهای خوبی را برای پستها مشاهده کنید.
پاسخ دادن به نظرات
سوالی بپرسید و یا با پاسخ به نظرات کاربران از آنها بخواهید تا در رابطه با پستهای شما اظهار نظر کنند.اگر مخاطبان واقعا برروی نظرشان وقت گذاشته اند شما باید با دقت کافی به نظرات آنان پاسخ دهید.در درج نظر و پاسخ خود نسبت به نظرات دیگران حتما از نام آنها با علامت @ استفاده کنید تا متوجه پاسخ شما گردند.بدین صورت تعداد مخاطبان شما سیر صعودی خواهد داشت.
پیگیری تجزیه و تحلیل
اینستاگرام پلت فرمی برای تجزیه و تحلیل ارائه نمیدهد.با این حال میتوانید از دیگر اپلیکیشنها در این زمینه کمک بگیرید.شما میتوانید از Statigram برای بررسی موفقیت خود در اینستاگرام کمک بگیرید.
استفاده از عکسهای خود
اینستاگرام محل به نمایش گذاشتن عکسهایی که از گوگل میگیرید نیست.بهتر است از تصاویر و فیلمهایی که خودتان تهیه نموده اید استفاده کنید و آنها را به اشتراک بگذارید.
افزایش ارگانیک مخاطبان
هرگز به دنبال خرید مخاطب (Followers) برای اینستاگرام خود نباشید.هرگز به دنبال گروهی نباشید که آنها را دنبال کنید و بعد از آنکه آنها شما را دنبال کردند شما آنها را unfollow کنید.این روش بدور از ادب است.زمانی را به شناخت مخاطبان و مشتریان خود بپردازید و سعی کنید آنها را به نحوی تشویق کنید تا شما را دنبال کنند.این روش در بلند مدت نتیجه بسیار مطلوبی را به  همراه خواهد داشت.
بررسی عملکرد رقبا
دانستن آنچه که دیگر رقبا انجام میدهند بهترین روش برای بهبود عملکرد و موفقیت شما خواهد بود. با بررسی عملکردشان از آنها درس بگیرید.
خودتان باشید
اینستاگرامی محیطی است که میتوان در آن سرگرم بود و لذت برد.سعی نکنید چیزی که نیستید را نمایش دهید.در اینستاگرام برند شما به راحتی میتواند درخشان باشد اگر شما آنچه که هستید را بیان کنید.

5استراتژی که شانس موفقیت شما را دو برابر کنند

آیا شما هم در تلاش برای رسیدن به اهداف جاه‌طلبانه خود هستید؟ حتما هم آن‌ها روی کاغذ آورده‌اید؛ تصمیم دارید که به ‌آن‌ها متعهد باشید؛ و هر روز زمانی صرف رویاهای خود می‌کنید. این کارها می‌توانند ابزار فوق‌العاده‌ای برای رساندن شما از موقعیت کنونی به جایگاهی باشند که در نظر دارید. اما به‌غیر از آن‌ها یک مورد دیگر هم هست که غالب افراد به آن توجهی نمی‌کنند: وقت خود را صرف افراد موفقی کنید که دوست دارید از نظر موفقیت به جایگاه آن‌ها برسید.

حالا به‌نظر شما چرا این کار می‌تواند مفید باشد؟ چون انسان‌ها از ابتدای پیدایش در قالب قبیله زندگی کرده‌اند و تلاش برای برقراری ارتباط و رابطه تبدیل به فرمی می‌شود که تلاش می‌کنیم در آن جا بیافتیم. این یک فرآیند ناخودآگاه است که کنترل کمی روی آن داریم و از آن‌جایی‌که ما در پی رسیدن به اهداف خود هستیم؛ این مسئله می‌تواند به‌عنوان کمک یا به‌عنوان یک عامل بازدارنده تلقی شود. 

 
برای رسیدن به آرزوها این 5 نکته کلیدی را به‌خاطر بسپارید
تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا داشتن یک گروه اجتماعی موفق تا این اندازه مؤثر است؟ از یک جهت گروه اجتماعی ما هنجاری است که کمک می‌کند تا خودمان را قضاوت کنیم. شاید به همین دلیل است که داشتن دو دوست خوب که هر دو چاق هستند و اضافه وزن دارند؛ می‌تواند احتمال بالا رفتن وزن شما را تا حدود 50 درصد افزایش دهد. ار طرف دیگر، شاید برای شما خنده‌دار باشد که دوستان‌تان خارج از خانه در حال خوردن سالاد در رسنوران باشند در حالی‌که شما در خانه جلوی تلویزیون نشسته‌اید و مشغول خوردن یک بسته بزرگ چیپس هستید.
۵ روش برای ایجاد توازن بیشتر بین کار و زندگی
از منظر دیگر اگر وقت خود را با افراد موفقی بگذرانید که توانسته‌اند به اهدافی که شما آرزوی آن‌ها را دارید برسند؛ کمک می‌کند تا رسیدن به آن‌ها برای شما ساده‌تر و امکان‌پذیرتر جلوه کند. شاید همیشه دوست داشتید کتاب بنویسید اما نمی‌دانستید که از کجا و با چه روشی شروع کنید اما به‌ناگهان با کسی رویرو می‌شوید که تصمیم دارند پیش‌نویس کتاب خود را در عرض شش ماه به اتمام برساند و می‌بینید که به این مهم  دست پیدا می‌کند. ناخودآگاه این احساس در ذهن شما تداعی می‌شود که خوب انجام این کار آن‌قدرها که فکر می‌کردید، سخت و دشوار نیست و با کمی تلاش شما هم می‌توانید به این هدف برسید. بعد از چند ماه می‌بینید که شما هم نوشتن آن‌چه در سر داشتید را به پایان رسانده‌اید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید: کسانی که به اهداف مدنظر شما رسیده‌اند، می‌توانند از لحاظ عملی راه‌های کاربردی زیادی را به شما معرفی کنند و در حقیقت به شما در رسیدن به همان اهداف کمک کنند. دلگرمی دادن؛ تشویق کردن و نصیحت کردن‌های ویژه و خاص همگی می‌تواند به شما کمک کند. حتی این افراد با اشخاص حرفه‌ای در تماس هستند که ممکن است علاقه داشته باشند به شما یاری برسانند یا شاید هم کار شما را به این افراد معرفی کنند و باعث تبلیغ و شناخته شدن‌تان شوند. هم‌چنین اگر روش غلطی را انتخاب کرده باشید و در مسیر نادرستی گام بردارید؛ آن‌ها به شما گوش‌زد خواهند کرد و به شما می‌گویند که در عوض چه کارهایی باید انجام دهید.

5استراتژی که شانس موفقیت شما را دو برابر کنند

آیا شما هم در تلاش برای رسیدن به اهداف جاه‌طلبانه خود هستید؟ حتما هم آن‌ها روی کاغذ آورده‌اید؛ تصمیم دارید که به ‌آن‌ها متعهد باشید؛ و هر روز زمانی صرف رویاهای خود می‌کنید. این کارها می‌توانند ابزار فوق‌العاده‌ای برای رساندن شما از موقعیت کنونی به جایگاهی باشند که در نظر دارید. اما به‌غیر از آن‌ها یک مورد دیگر هم هست که غالب افراد به آن توجهی نمی‌کنند: وقت خود را صرف افراد موفقی کنید که دوست دارید از نظر موفقیت به جایگاه آن‌ها برسید.

حالا به‌نظر شما چرا این کار می‌تواند مفید باشد؟ چون انسان‌ها از ابتدای پیدایش در قالب قبیله زندگی کرده‌اند و تلاش برای برقراری ارتباط و رابطه تبدیل به فرمی می‌شود که تلاش می‌کنیم در آن جا بیافتیم. این یک فرآیند ناخودآگاه است که کنترل کمی روی آن داریم و از آن‌جایی‌که ما در پی رسیدن به اهداف خود هستیم؛ این مسئله می‌تواند به‌عنوان کمک یا به‌عنوان یک عامل بازدارنده تلقی شود. 

 
برای رسیدن به آرزوها این 5 نکته کلیدی را به‌خاطر بسپارید
تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا داشتن یک گروه اجتماعی موفق تا این اندازه مؤثر است؟ از یک جهت گروه اجتماعی ما هنجاری است که کمک می‌کند تا خودمان را قضاوت کنیم. شاید به همین دلیل است که داشتن دو دوست خوب که هر دو چاق هستند و اضافه وزن دارند؛ می‌تواند احتمال بالا رفتن وزن شما را تا حدود 50 درصد افزایش دهد. ار طرف دیگر، شاید برای شما خنده‌دار باشد که دوستان‌تان خارج از خانه در حال خوردن سالاد در رسنوران باشند در حالی‌که شما در خانه جلوی تلویزیون نشسته‌اید و مشغول خوردن یک بسته بزرگ چیپس هستید.
۵ روش برای ایجاد توازن بیشتر بین کار و زندگی
از منظر دیگر اگر وقت خود را با افراد موفقی بگذرانید که توانسته‌اند به اهدافی که شما آرزوی آن‌ها را دارید برسند؛ کمک می‌کند تا رسیدن به آن‌ها برای شما ساده‌تر و امکان‌پذیرتر جلوه کند. شاید همیشه دوست داشتید کتاب بنویسید اما نمی‌دانستید که از کجا و با چه روشی شروع کنید اما به‌ناگهان با کسی رویرو می‌شوید که تصمیم دارند پیش‌نویس کتاب خود را در عرض شش ماه به اتمام برساند و می‌بینید که به این مهم  دست پیدا می‌کند. ناخودآگاه این احساس در ذهن شما تداعی می‌شود که خوب انجام این کار آن‌قدرها که فکر می‌کردید، سخت و دشوار نیست و با کمی تلاش شما هم می‌توانید به این هدف برسید. بعد از چند ماه می‌بینید که شما هم نوشتن آن‌چه در سر داشتید را به پایان رسانده‌اید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید: کسانی که به اهداف مدنظر شما رسیده‌اند، می‌توانند از لحاظ عملی راه‌های کاربردی زیادی را به شما معرفی کنند و در حقیقت به شما در رسیدن به همان اهداف کمک کنند. دلگرمی دادن؛ تشویق کردن و نصیحت کردن‌های ویژه و خاص همگی می‌تواند به شما کمک کند. حتی این افراد با اشخاص حرفه‌ای در تماس هستند که ممکن است علاقه داشته باشند به شما یاری برسانند یا شاید هم کار شما را به این افراد معرفی کنند و باعث تبلیغ و شناخته شدن‌تان شوند. هم‌چنین اگر روش غلطی را انتخاب کرده باشید و در مسیر نادرستی گام بردارید؛ آن‌ها به شما گوش‌زد خواهند کرد و به شما می‌گویند که در عوض چه کارهایی باید انجام دهید.