هزار وب

جک ، عکس ، سرگرمی و ...

هزار وب

جک ، عکس ، سرگرمی و ...

برادران میلیاردر آلمانی در صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای

149.aspx">برادران میلیاردر آلمانی در صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای برادران میلیاردر آلمانی در صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای


برادران اشمیت روتن‌بک آلمانی هستند و اطلاعات کمی هم از آنها در دست است. مایکل و راینر اشمیت روتن بک در مجموع با ثروت 5/3 میلیارد دلار در سال 2010 از سوی مجله فوربز در جایگاه دویست و پنجاه و هشتم ثروتمندان دنیا قرار گرفتند.‌این دو برادر مالک 16 درصد سهام گروه خرده فروشی مترو هستند. آنها همچنین مالک گروه تراول چارم هستند که مجموعه‌ای از 12 هتل زنجیره‌ای در آلمان، اتریش و‌ایتالیا است.


مایکل در سال 1943 و راینر در سال 1941 در آلمان متولد شده اند. خانواده اشمیت بک، خانواده‌ای معروف در حوزه کسب و کار است. کارل اشمیت در سال 1923 شرکتی راه‌اندازی کرد که فعالیت آن در زمینه خرده فروشی بود. دو پسر او و برادرش در سال 1964به همراه اوتو بئیشیم (میلیاردر دویست و چهل و نهم جهان در سال 2010) دو‌هایپرمارکت اول مترو را راه‌اندازی کردند. ویلهلم اشمیت،‌ پسر کارل اشمیت، با ورا روتن بک ازدواج کرد و نام خانوادگی‌شان را به اشمیت روتن بک تغییر دادند. آنها صاحب سه فرزند به نام‌های مایکل و راینر و ویولا روتن اشمیت بک شدند. ویلهلم اشمیت روتن بک در سال 1988 از دنیا رفت و سهام او به مایکل و راینر رسید.
گروه مترو سومین فروشگاه زنجیره‌ای و شرکت خرده‌‌فروشی بزرگ جهان بر حسب فروش است، البته ‌این شرکت به شکل عمده فروشی نیز فعالیت دارد. حوزه فعالیت ‌این شرکت شامل سوپرمارکت‌ها، ابربازارها (هایپرمارکت‌ها)‌، فروشگاه‌‌های لوازم الکترونیکی و دستگاه‌‌های خانگی و مراکز خرید می‌‌شود. گروه مترو بیشتر کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای آسیایی و آفریقایی را پوشش می‌دهد.
درآمد گروه مترو در سال 2009 در حدود 5/65 میلیارد یورو و سود آن در حدود 383 میلیون یورو برآورد شده بود. همچنین در سال 2009 بیش از 286090 نفر برای ‌این شرکت مشغول به کار بودند. در حال حاضر به گفته مجله فوربز فروش گروه مترو در حدود 95 میلیارد دلار است.
مایکل و راینر اشمیت روتن همچنین در حال حاضر مالک یک بنیاد خیریه به نام مرکاتور هستند که با برگزاری برنامه‌های فوق برنامه زبان و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای کودکان مهاجران در آلمان به آنها کمک می‌کند. برادران اشمیت روتن بک هیچ کدام فرزندی ندارند، ولی خواهر کوچک‌تر آنها ازدواج کرده و دو فرزند دارد که احتمالا وارثان ‌این کسب‌وکار بزرگ خانواده خواهند بود. برادران اشمیت روتن در حال حاضر ساکن دویسبورگ در آلمان هستند.

اصول تبلیغات موثر

اصول تبلیغات موثر شاید سال‌هاست که برای کسب و کارتان زحمت می‌کشید اما هنوز هم، با وجود مشتریان زیاد، یک نام آشنا نشده‌اید. ممکن است فکر کنید محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید شایستگی چنین نامی را ندارد اما اشتباه می‌کنید. گناه ناآشنا بودن محصول‌تان را بر گردن خط تولید یا مجموعه‌ای که سازمان‌دهی کرده‌اید نیندازید؛ مقصر اصلی خود شمایید که هیچ وقت با صدای بلند نام کسب و کار و قدرت خارق‌العاده‌اش را به زبان نیاورده‌اید. تلاش ما در این صفحات همین است، اینکه به شما پرقدرت‌ترین بلندگوی جهان را هدیه کنیم تا تنها با اندکی هزینه بیشتر و کمی فکر و خلاقیت، بتوانید موفقیت کسب و کارتان را به توان 10 برسانید.

 
پوشک را به مادر بفروشید نه به نوزاد
در مورد چه موضوعی می‌خواهید تبلیغ کنید؟ قرار است یک پوشک بچه را معرفی کنید یا می‌خواهید در مورد یک جعبه مداد رنگی حرف بزنید؟ برای اینکه اطلاع‌رسانی موفقی داشته باشید و بتوانید مخاطب را به سمت بازارتان هدایت کنید، باید قبل از هرچیز گروه هدف‌تان را انتخاب کنید. مهم نیست که چه کسانی مصرف‌کننده نهایی محصول شما هستند بلکه شما باید به خریداران اصلی محصول توجه کنید. مثلا وقتی آگهی یک پوشک بچه را طراحی می‌کنید، مصرف‌کننده محصول شما نوزادان هستند اما قطعا این گروه خریداران شما نیستند. خریداران شما مادرانی هستند که به فکر پوشک‌شدن بچه‌های‌شان هستند پس باید در محلی آگهی دهید که تعداد بیشتری از مادران از آن عبور می‌کنند و همین طور سبک اطلاع رسانی‌تان را باید طوری انتخاب کنید که بتواند توجه یک مادر را به‌خود جلب کند و برایش جالب باشد.



دغدغه‌های خریدار را نشانه بگیرید
گذشته از انتخاب بهترین محلی که گروه هدف شما در آن حضور دارند، باید حواس‌تان به شیوه طراحی پیام هم باشد. وقتی گروه هدف شما مادران هستند، باید پیام‌تان را طوری طراحی کنید که به سوالات اصلی و همیشگی آن‌ها پاسخ داده شود. ذهن زنان آرام و لطیف است و ذهن مردان براساس دو دو تا چهار تا کار می‌کند، پس اگر می‌خواهید به یک خانم پیام بدهید، از قدرت عاطفه و نگرانی‌های احساسی‌اش کمک بگیرید و اگر می‌خواهید یک مرد را تحت‌تاثیر قرار دهید، روی قوه منطق و توانایی محاسباتی او تمرکز کنید.
 
با یک نگاه شکارش کنید
به‌طور کلی پیام تبلیغاتی موفق، پیامی است که می‌تواند در نخستین نگاه مخاطب را به‌خود جذب کند پس سعی کنید خیلی وارد حاشیه‌ها و جزئیات نشوید و یک تصویر یا جمله ساده را انتخاب کنید که با یک‌بار دیده شدن فهمیده می‌شود و در ذهن می‌ماند.  حالا وقت آن است که یک نقطه طلایی در تبلیغ‌تان وارد کنید؛ از قدرت احساسات و همذات‌پنداری مخاطب برای در یاد ماندن تبلیغ‌تان استفاده کنید و او را درگیر آگهی‌ای کنید که مقابلش قرار دارد.



با مخاطب همزبان شوید
به مخاطب فخر نفروشید و نخواهید فهم و سوادتان را به رخش بکشید. با او به زبان خودش حرف بزنید و اگر مخاطب شما یک خانم خانه دار است، سادگی او را درنظر بگیرید و اگر مدرس دانشگاه است، سال‌ها تلاش او را در محیط‌های علمی نادیده نگیرید. اجازه دهید که او خودش را جزئی از سازمان شما بداند و از این همزبانی لذت ببرد.



برای مخاطب دانه بپاشید
استفاده از الفاظ را کنار بگذارید و گمان نکنید اگر نکته‌ای که در کسب و کارتان هست، در تبلیغ‌تان نیاید، دیگران شما را ضعیف فرض می‌کنند. بلکه سعی کنید در تبلیغ‌تان نقاط طلایی کسب و کار و تفاوت‌هایش با هم‌صنف‌های‌تان را مختصر و مفید روشن کرده و کاری کنید که مخاطب برای کسب اطلاعات تکمیلی خودش پیگیر شما باشد. فکر نکنید اگر وارد جزئیات شوید و خیلی حاشیه پردازی کنید، تبلیغ‌تان موفق می‌شود، بلکه برعکس. کوتاه حرف بزنید و تنها از شعارهای تکان‌دهنده و به یاد ماندنی کمک بگیرید.



تبلیغ‌تان را محک بزنید
تصور نکنید پیام یا تصویری که طراحی کرده‌اید، همیشه موفقیت آمیز پیش می‌رود. ممکن است تبلیغ شما نتواند از پس مخاطبان سخت‌گیر بر بیاید پس برای تجدید آن، اول ببینید آگهی‌های‌تان در دوره‌های قبل چقدر بازخورد به همراه داشته‌ و بعد برای تکرار شان اقدام کنید. شاید مجبور باشید شیوه تبلیغ‌تان را اصلاح کنید و شاید هم نیاز داشته باشید رسانه تبلیغاتی‌تان را تغییر دهید؛ پس فکر نکنید شکست یک تبلیغ به معنای شکست تمامی تبلیغات است.



به جای نوشتن نقاشی کنید
تحقیقات ثابت کرده تعداد طرفداران تبلیغات تصویری 2برابر طرفداران تبلیغات نوشتاری است. در واقع محققان این حوزه می‌گویند مردم چندان حوصله خواندن متن را ندارند و ترجیح می‌دهند با درک یک تصویر تاثیرگذار به سمت یک محصول یا خدمت بروند پس همانطور که گفتیم زیاد پرحرفی نکنید و سال‌ها تجربه‌تان را در یک متن به مخاطب ارائه کنید.



دایره‌المعارف نباشید
قرار نیست برای همه کس، همه چیز باشید. تکلیف‌تان را با خودتان روشن کنید؛ برای چه کسی حرف می‌زنید و قرار است مشکلی را حل کنید. اجازه دهید که موسسه‌های دیگر، باقی مشکلات را حل کنند و شما تنها تمرکزتان را روی یک موضوع بگذارید و برای جا انداختنش با کمک تبلیغات تلاش کنید.



با این 7 قلاب به ذهن مخاطب چنگ بزنید
1. اصلی‌ترین هدف کسب و کار شما چیست؟ دوست دارید با این تبلیغات به چه نتیجه‌ای برسید؟ این موضوع به شما کمک می‌کند تا بهترین و موثرترین پیام تبلیغاتی را طراحی کنید.
2. حالا نگاهی دوباره به محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید بیندازید. برای تبلیغات به مصرف‌کننده‌تان توجه زیادی نکنید بلکه ببینید چه کسی مشتری اصلی محصول‌تان است و همان را مخاطب قرار دهید.
3. محصول شما قرار است چه حسی را در مخاطب ایجاد کند. غم؟ شادی؟ ترس؟ امنیت؟ هر کدام از حواس او که مد نظرتان است را نشانه بگیرید و تا می‌توانید آن را قلقلک دهید.
4. پرحرفی نکنید. مخاطب امروز برای خواندن جملات طولانی و دلایل پرپیچ و تاب شما فرصت ندارد پس اصلی‌ترین حرف را به مختصرترین شکل بیان کنید.
5. انتظار نداشته باشید مخاطب برای دیدن تبلیغ‌تان قدمی بردارد. این شمایید که باید سمت او بروید. پس هر جا که فکر می‌کنید جمع زیادی از گروه هدف‌تان آنجاست، تبلیغات‌تان را هم به آنجا ببرید.
6. همه حرف‌های‌تان را در یک پیام نزنید. بگذارید هر چند وقت یک بار با یک حرف تازه و یک شعار تازه به مخاطب‌تان نزدیک شوید.
7. شعار تبلیغاتی‌تان را با تصویر آن هماهنگ کنید. سعی کنید پیام‌های‌تان با هم هماهنگ باشند و پیام‌های متفاوت را برای فرصت‌های متفاوت بگذارید.

مقاله کسب و کار الکترونیک یک الزام در تجارت جهانی

مقاله کسب و کار الکترونیک یک الزام در تجارت جهانی کسب و کار الکترونیک
کسب و کار الکترونیک تعاریف متعددی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:
- کسب و کار الکترونیک وسیله‌ای که مسیر رسیدن بنگاه‌ها به بازار را هموار می‌سازد. مسیری که مشتریان در آنجا اقدام به خرید کالا و خدمات می‌کنند؛
- کسب و کار الکترونیک وسیله‌ای است که به استفاده‌کنندگان آن امکان رسیدن به مشتریان موثر و کارآمد را فراهم می‌سازد؛
- کسب و کار الکترونیک توانایی هدایت تجارت از طریق شبکه‌های الکترونیک نظیر اینترنت و شبکه جهانی است. 
تجارت الکترونیک
براساس تعریف دفتر توسعه جامعه اروپا (OECD)‌ به طور کلی تجارت الکترونیک، معاملات را در ارتباط با فعالیت‌های تجاری افراد و سازمان‌ها شکل می‌دهد. این فعالیت‌ها براساس پردازش و انتقال اطلاعات دیجیتالی (متن، صدا و تصاویر) مبتنی هستند. 
تجارت الکترونیک، به مجموعه فعالیت‌های اطلاق می‌گردد که مستقیماً به وسیله ارتباطات الکترونیکی (شبکه‌ای) پشتیبانی می‌شود. 
تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک
کسب و کار الکترونیک به مفهوم کلی شامل به کارگیری فناوری‌های جدید برای برقراری ارتباطات زنجیره‌ای بین سازندگان، فروشندگان، عرضه‌کنندگان و به طور کلی ارایه‌دهندگان کالا و خدمات از یک سو و خریدار و مصرف‌کننده و یا به طور کلی مشتری از سوی دیگر است و نتیجه آن اتخاذ تصمیم‌های بهتر، بهینه‌سازی کالا و خدمات، کاهش هزینه‌ها و گشودن کانال‌های جدید است. ولی تجارت الکترونیک به هر شکلی از نقل و انتقالات در تجارت اطلاق می‌شود که در آن طرفین، بیشتر از طریق الکترونیکی با یکدیگر در تماس هستند تا از طریق نقل و انتقالات فیزیکی. به عبارت دیگر، تجارت الکترونیک زیرخبشی از کسب و کار الکترونیک در سازمان‌ها است، زیرا در کسب و کار الکترونیک، شکل الکترونیکی کلیه فرایندهای کسب و کار سازمان از قبیل تولید، تحقیق و توسعه امور اداری، مالی، مدیریت نیروی انسانی، پشتیبانی و تجارت مطرح است. در حالی که در تجارت الکترونیک تنها فرآیند تجارت سازمان به صورت الکترونیک یک جزء بنیادی از کسب و کار الکترونیک به حساب می‌آید. 
کسب و کار الکترونیک باعث می‌شود تا فرایندهای تجارت، روابط و داد و ستد جهانی گردد. محیط تجاری شرکت، ممکن است، شامل یک شبکه جهت دسترسی به سازمان‌های عمومی یا شبکه‌هایی که با محافظت خاص برای دسترسی افرادی خاص طراحی شده و یا حتی شبکه داخلی باشد که برای دسترسی افراد و کارمندان داخل شرکت طراحی شده است. 
کسب و کار الکترونیک تنها قرارداد یک صفحه شبکه‌ای نیست. بلکه محیط مدل‌های تجاری اعم از تجارت با کارمندان، مشتریان، تامین‌کنندگان و شرکا است. (سرمد، 1382، ص3)
انواع کسب و کار الکترونیک
کسب و کار الکترونیک بسته به اینکه طرف‌های معامله سازمان‌ها یا افراد باشند به انواع زیر تقسیم می‌شوند. در اینجا روابط بر مبنای اهداف تجاری شکل می‌گیرد. 
واحد تجاری با واحد تجاری (BUSINESS TO BUSINESS=B2B)؛
واحد تجاری با مصرف‌کننده (CONSUMER= B2C BUSINESS TO)
مصرف کننده با مصرف کننده (CONSUMER TO CONSUMER= C2C)
واحد تجاری با دولت (BUSINESS TO GOVERNMENT= B2G)
دولت با واحد تجاری (GOVERNMENT TO BUSINESS-G2B)
معایب کسب و کار الکترونیک
مساله امنیت، امکان ورود به سیستم‌های شما از طریق آدرس پست الکترونیکی، سایت شبکه و دستیابی به اطلاعات مالی و غیره؛
اختلال در برنامه کاری در صورت خرابی سیستم؛
از دست دادن کنترل؛
مشکلات و هزینه‌های به روز بودن با فناوری‌هایی که به سرعت پیشرفت می‌کنند. 
چارچوب تحلیلی
گسترش و نفوذ هر فناوری بستگی به چند عامل نظیر منافع بالقوه فناوری، ظرفیت جذب بنگاه‌ها دارد. منافع بالقوه نه تنها به تولیدکنندگان کالاها و خدمات می‌رسد که از فناوری جدید استفاده می‌کنند، بلکه مصرف‌کنندگان آن کالاها و خدمات نیز از آن بهره‌مند می‌شوند. برای مثال، رشد سریع اینترنت باعث می‌شود هم عرضه‌کنندگان و هم مصرف‌کنندگان از مطلوبیت بیشتری برخوردار گردند. 
پذیرش فناوری کسب و کار الکترونیک تابعی ازچندین عامل است. این عوامل در اکثر مواقع اثر تقویت‌کننده دو جانبه‌ای (متقابلی) بر یکدیگر دارند. 
ملاحظات بین‌المللی شامل صادرات، واردات فناوری و... است در تعامل با کسب و کار الکترونیک، اثر تقویت‌کننده بر یکدیگر دارند. در این حالت بنگاه در سطح بین‌المللی با پذیرش کسب و کار الکترونیک واردات و صادرات خود را بر مبنای اصول استاندارد کسب و کار الکترونیک شکل می‌دهد. از طرف دیگر قرار گرفتن کالا و خدمات در فضای تجارت الکترونیکی موجب حذف فاصله بین مبدا و مقصد کالاها و خدمات می‌گردد و تغییرات اساسی در بازارهای هدف به وجود می‌آورد. موفقیت در این فرایند، منوط به مدیریت کارا و حرفه‌ای است. مدیریت حرفه‌ای با درک و شناخت از فضای ارتباطات بین‌المللی، شیوه‌های کسب و کار الکترونیک را متناسب با ملاحظات بین‌المللی تطبیق می‌دهد. از طرف دیگر، مدیریت حرفه‌ای با تجارت مدرن روابط غیرمعمول را تصحیح می‌کند. 
حجم عملیات، اثرات دو سویه‌ای را بر کسب و کار الکترونیک دارد. از آنجایی که استفاده از کسب و کار الکترونیک باعث دستیابی به انبوهی از مشتریان با سلایق مختلف می‌گردد. لذا بنگاه‌های فعال در امر تجارت بین‌المللی با گسترش ظرفیت تولیدی و تنوع بخشی به تولیدات کالا و خدمات سعی در جذب مشتریان بیشتر است. 
یکی از شرایط مهم دیگر در کسب و کار الکترونیک وجود شبکه ارتباطی قوی همراه با اطمینان بالاست. دسترسی به پهنای باند بالاتر در اختیار هیچ کدام از بنگاه‌ها نیست. پنهای باند قسمتی از زیرساخت‌های نهادینه شده توسط دولت است. هر قدر این پهنا بالاتر باشد، حجم و سرعت اطلاعاتی که رد و بدل می‌کند بیشتر خواهد بود. از این رو با در نظر گرفتن نقش مهمی که این عامل می‌تواند در موقعیت خدمات شبکه با توان بالا داشته باشد، خصوصی‌سازی و مقررات‌زدایی خدمات ارتباطی به منظور افزایش کارایی در سیستم مخابرات در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته مورد تاکید قرار می‌گیرد. متغیرهای رفتاری نظیر میزان مهارت نیروی انسانی بنگاه‌ها، حجم سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و نرخ‌های دستمزد، از عوامل مهمی هستند که در پذیرش کسب و کار الکترونیک توسط بنگاه‌ها موثرند. هر قدر بنگاه‌ تجاری در سطح بین‌المللی از نیروی انسانی متخصص بیشتری برخوردار باشند و منابع بیشتری را به سرمایه‌گذاری تخصیص دهد، موقعیت بهتری در جذب و پذیرش کسب و کار الکترونیک دارد. 
همچنین دستمزدهای بالا همیشه انگیزه عمده‌ای برای نیروی کار جهت افزایش کارایی و نوآوری به حساب می‌آید. در نتیجه به کارگیری کسب و کار الکترونیک منافع متعددی را به دنبال دارد. علی رغم اینکه بسیاری از منافع موجود در شکل یک ذکر گردید، بسیاری از بنگاه‌ها به دلیل پایین بودن هزینه مشارکت را قبول می‌کنند اینترنت باعث ارزانی دسترسی به اطلاعات و بازارهای جهانی می‌شود. این عامل موجب می‌گردد سرعت عمل در بازارهای چند منظوره که برای تولید کالاها و اطلاعات است، بالا برود. به طور بالقوه شکل تازه‌ای به سازمان‌دهی زیرساخت مشاغل موجود می‌بخشد و با ارزش‌گذاری مجدد، راه را برای انجام معاملات تجاری باز می‌کند و با مهندسی مجدد بازرگانی محدودیت‌هایی که به طور سنتی تولیدکنندگان را از مشتریان جدا می‌ساخت رها می‌سازد. 
از سوی دیگر، فعالیت‌های منفصل و جدا از هم نظیر سفارش، پرداخت و خدمات بعد از فروش، ممکن است به یک فرآیند واحد ادغام شده و باعث کاهش هزینه‌های اعتباری گردد. نتیجه چنین فرایندی منتهی به افزایش کارایی و رقابت‌پذیری در بین بنگاه‌های صادراتی است. 
شیوه‌های کسب و کار الکترونیک
به طول کلی سه شیوه معاملات کسب و کار الکترونیکی وجود دارد: LINE OFF= در این شیوه بنگاه‌ها برای انجام فعالیت‌های تجاری از سیستم پست الکترونیکی استفاده می‌کنند. 
ON LINE= در این شیوه & بنگاه‌ها از طریق «تعیین کننده متحدالشکل منبع»
(UNIFORM RESOURCE LOCATOR= URL) اقدام به معاملات تجاری می‌کنند. URLها آدرس‌هایی هستند که ساختار آن‌ها برای همه کامپیوترها یکسان است و به وسیله آن می‌توان به منبع مورد نظر دست یافت (اسنل، 1379، ص77). دروازه شبکه (PORTAL) یک صفحه شبکه است که در آن لینک‌هایی برای رفتن به سایت‌های محتوی اخبار مربوط به موضوع‌های مختلف وجود دارد. این صفحات دارای تعداد زیادی آدرس با موضوع‌های مختلف هستند. (اسنل، 1379، ص97). خدمات دروازه شبکه اغلب شامل موتورهای جستجوگر، پست الکترونیکی، چت، نقشه‌ها، فروش و گزینه‌های دیگری برای مشتریان است. در واقع دروازه‌های شبکه هدفی برای تبلیغات و بازاریابی هستند. مزایای استفاده از کسب و کار الکترونیک:
نزدیک شدن ارتباطات؛
دستیابی به بازارهای جدید؛
افزایش میزان فروش و سود؛
حذف هزینه‌هایی مانند تهیه کاغذ، چاپ، بروشور و کاتالوگ؛
کاهش هزینه‌های معاملاتی و تدارکاتی؛
بهبود مدیریت بر روابط مصرف‌کننده، عرضه‌کننده و کارکنان؛
کاهش آلودگی محیط زیست، ترافیک و ازدحام. 
هند
لعل (2002) به منظور ارزیابی رابطه بین کسب و کار الکترونیک و صادرات، مطالعه‌ای را در هند انجام داده است. در این مطالعه 51 بنگاه تجاری در سه گروه غیرصادراتی، صادراتی و صرفاً صادراتی با توجه به شاخص‌های زیر مورد بررسی قرار گرفته است:
شیوه‌های کسب و کار الکترونیک؛
میزان مهارت نیروی کار شاغل در بنگاه‌ها؛
فناوری مورد استفاده در بنگاه‌ها؛
بهره‌وری نیروی کار بنگاه‌ها. 
وی در این تحقیق انگیزه صادراتی را تابعی از عوامل فوق قرار داده و به نتایج زیر رسیده است:
بنگاه‌هایی که رویکرد صادراتی دارند برعکس بنگاه‌های غیرصادراتی در معاملات تجاری بیشتر از شیوه‌ دروازه شبکه به جای شیوه سنتی OFF-LINE‌ استفاده می‌کنند. 
میزان حجم فروش بنگاه‌های صادرات‌گرا بیشتر از بنگاه‌های غیرصادراتی بوده و در این بنگاه‌ها میزان فروش انجام شده توسط شیوه دروازه شبکه به مراتب بالاتر از سایر روش‌هاست. 
میزان تخصص و بهره‌وری نیروی کار در بنگاه‌های صادرات‌گرا نسبت به بنگاه‌های غیرصادراتی در سطح بالایی قرار دارد. بیشترین میزان بهره‌وری نیروی کار در سه گروه بنگاه‌ها مربوط به شیوه دروازه شبکه از کسب و کار تجارت الکترونیک است. همچنین نیروی کار متخصص در بنگاه‌های صادرات‌گرا بر شیوه دروازه شبکه متمرکز شده‌اند. این در حالی است که در بنگاه‌های غیرصادراتی شیوه کسب و کار الکترونیک بیشترین نیروی کار متخصص را جذب کرده است. 
نتیجه‌گیری
با توجه به چارچوب تئوریک مطرح شده و بررسی تجربه هند از کسب و کار الکترونیک برای افزایش انگیزه صادراتی پیشنهادات زیر برای بنگاه‌های تجاری فعال در امور بازرگانی به بنگاه‌های بین‌المللی توصیه می‌شود. ورود به سازمان تجارت جهانی و قرار گرفتن در وضعیت رقابتی امری اجتناب‌ناپذیر است. از این رو استفاده از فناوری‌های نوین تجاری در بنگاه‌های صادراتی مورد تاکید قرار می‌گیرد. 
از آنجا که موفقیت در کسب و کار الکترونیک نیازمند توجه به عوامل جانبی و تاثیرگذار بر آن است. لذا مدیریت حرفه‌ای و به کارگیری نیروی کار متخصص برای تقویت کسب و کار الکترونیک برای بنگاه‌ها توصیه می‌شود. 
منابع
- تافلر (الوین)، موج سوم، ترجمه: شهیندوخت خوارزمی. 
- ساروخانی (حسین)، مجموعه مقالات همایش نقش اطلاع‌رسانی در بازار کار، شیوه‌های جدید کاریابی و نقش تکنولوژی اطلاعات در رشد و توسعه بازارکار
- سایت اینترنتی: www.cibclub.com
- کنکاشی در تجارت الکترونیک، وزارت بازرگانی، معاونت برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی. 
تهیه و تدوین:
محمد ابراهیم طلوعی کارشناس تولید و بهره‌وری، وزارت کار و امور اجتماعی
سعید تفویضی  کارشناس نظارت بر کاریابی‌ها، وزارت کار و امور اجتماعی

تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات در فضای مجازی
تبلیغات از طریق اینترنت با هدف بازاریابی، یکی از قوی ترین و موثرترین ابزار در تجارت الکتریک محسوب می گردد. هدف از مطرح کردن بحث بنرها در حوزه ی تبلیغات، بررسی شیوه های موجود در طراحی و ارائه بنرها در جهان و ایران و سپس مطالعه نقاط قوت و ضعف این روش می باشد.

روش تبلیغاتی بنر تاکنون رشد فزایتده ای داشته به طوری که طبق آمار سازمان بین المللی(IAB) در سال 2000 میلادی تبلیغات از طریق بنر 47 درصد کل تبلیغات آن لاین را تشکیل داده است. در آن زمان که بنر های تبلیغاتی در کشورهای پیشرفته رواج یافته بود، کشورهای در حال توسعه از جمله ایران به دلیل ضعف روابط عمومی در عرصه ی تجارت الکتریک و عدم اطمینان از کارایی این سیستم در رسیدن به اهداف مورد تطر در کشورهای متبوع تمایل چندانی برای سرمایه گذاری در این زمینه نداشتند هرچند کارامدی این سیستم در کشورهای توسعه یافته به اثبات رسیده بود اما با افزایش کاربران اینترنتی ایده ی بازاریابی از طریق اینترنت قوت گرفت تا بدین ئسیله شرکت های مختلف بتوانند محصولات خود را در معرض دید کاربران قرار داده و اقدام به جذب مشتری نمایند.
 

تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات در فضای مجازی
تبلیغات از طریق اینترنت با هدف بازاریابی، یکی از قوی ترین و موثرترین ابزار در تجارت الکتریک محسوب می گردد. هدف از مطرح کردن بحث بنرها در حوزه ی تبلیغات، بررسی شیوه های موجود در طراحی و ارائه بنرها در جهان و ایران و سپس مطالعه نقاط قوت و ضعف این روش می باشد.

روش تبلیغاتی بنر تاکنون رشد فزایتده ای داشته به طوری که طبق آمار سازمان بین المللی(IAB) در سال 2000 میلادی تبلیغات از طریق بنر 47 درصد کل تبلیغات آن لاین را تشکیل داده است. در آن زمان که بنر های تبلیغاتی در کشورهای پیشرفته رواج یافته بود، کشورهای در حال توسعه از جمله ایران به دلیل ضعف روابط عمومی در عرصه ی تجارت الکتریک و عدم اطمینان از کارایی این سیستم در رسیدن به اهداف مورد تطر در کشورهای متبوع تمایل چندانی برای سرمایه گذاری در این زمینه نداشتند هرچند کارامدی این سیستم در کشورهای توسعه یافته به اثبات رسیده بود اما با افزایش کاربران اینترنتی ایده ی بازاریابی از طریق اینترنت قوت گرفت تا بدین ئسیله شرکت های مختلف بتوانند محصولات خود را در معرض دید کاربران قرار داده و اقدام به جذب مشتری نمایند.